27-03-2011

2011: Harderwijk Athlos Bosloopcompetitie 27 maart 2011 15km

Op het altijd zo gezellige sportcomplex van AV Athlos onder een helderblauwe hemel met volop zon, werd op 27 maart de een na laatste bosloop georganiseerd. Ik had besloten hiernaar toe te gaan omdat ik in eerste instantie de circuitrun te Zandvoort zou gaan lopen maar het openbaar vervoer naar Weesp was klote (bussen) en ik wilde toch weer een wedstrijdje doen. En niet verkeerd. Het weer was fantastisch en er deden ongeveer 200 lopers aan mee. Na de start (ik startte achteraan) ging het los. De zandpaden en bospaden met veel boomstronken en mulle zandpartijen mochten de pret van det hardlopen niet deren. Ik had speciaal voor deze gelegenheid mijn Asics trail trabuco schoenen aangetrokken en dit was een uitstekende beslissing. De eerste 10 km gingen erg naar wens en vlot (55.26) maar hierna werd het toch zwaarder. Ik heb het kalm aan gedaan de laatste 5 km waarbij ik lekker wat gedronken heb na de 11e km. Ook nog een afslag gemist na 12 km dus weer 200 meter extra gelopen. Het is dat 2 wandelaars mij roepend erop attendeerden, anders was ik mooi in Apeldoorn uitgekomen. Enfin, gefinished in 1.24.59, maar werkelijk gelopen tijd was 1.24.22.
Erg naar mijn zin gehad wederom in Harderwijk met het hardlopen. Uiteindelijk lekker gedouched in de uitstekende kleedkamers.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten