06-03-2011

2011 : Landsmeer 5e Twiske Molenloop 6 maart 2011



In actie bij de start....



Wat een prachtig weer was het weer in Landsmeer....
Op zondag 6 maart zijn Ron en ik vertrokken uit Almere richting Landsmeer. Deze loop geldt voor het Runningklassement van HECO dus een halve marathon lag voor de hand. Vanwege de werkzaamheden aan de A-1 zijn we al om 9 uur vertrokken. Het was werkelijk prachtig weer , 6 graden en volop zon en NO wind kracht 2. Het was dan ook niet verbazingwekkend dat wij als eerste de kleedkamer instapten op 1/2 10. Eerst inschrijven natuurlijk: 2 x 5 euro. Na ons goed aangekleed te hebben, hebben we diverse rondjes ingelopen en kwamen ook leden van HECO tegen. Ik herkende Jos Deen en ook Ronald van Hoek

Na de foto's, die ik nog even gauw voor de start had genomen, klonk om 11 uur het startschot. Er waren in toaal 435 lopers hetgeen goed genoemd kan worden. De eerste 12 km heb ik zij aan zij met Ron gelopen. Het ging erg lekker en bij de verfrissingspost na 8 km hebben we even een korte pauze genomen en rusting wat gedronken. Na die bewuste 12 km ben ik weggegaan bij Ron omdat hij toch weer last kreeg van tekort lucht en mijn tempo in feite te laag was voor mijn doen. De laatste 5 km gemiddeld 6.00 minuten per km gelopen en ik was toch wel blij dat ik binnen liep. Uiteindelijk gefinisht in 2.04.00. Heerlijk gedoucht bij de tennisclub na afloop en Ron is ook nog heerlijk gemasseerd. Al met al wederom een geslaagde en fijne loop daar in Landsmeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten